Borsi a házban

Borsi a házban

Házi tortillachips

2015. június 01. - borso.

tortillachips4.jpg


Nem először készült, de most lett tökéletes, mert megtaláltam hozzá a számomra lehető legjobb lisztkombót. Megint kikerült a fehér liszt, belekerült a tönköly, meg nem kevés meló, de hát, én akartam nassolni, nem pofázok. Mutatom a receptet, és egy klassz mártogatós cuccot hozzá - legalábbis mi most ebbe túrtuk bele a tortillachipset.

HOZZÁVALÓK:

10 dkg kukoricaliszt
20 dkg tönkölybúzaliszt
2 evőkanál olivaolaj/kókuszzsír olvasztva

1,5-2 dl langyos víz (amennyit a liszt felvesz, látni fogod)

ÍGY KÉSZÜL:

Megfogod a liszteket, az olajat, sót és egy kényelmesen nagy tálban összekevered, hogy aztán szépen adagolva bele tudd önteni a vizet, miközben kavarsz és gyúrsz. Ha minden igaz, akkor kapsz egy rugalmas tésztát, amit kis pihi után gombócokra szedsz (ebből a mennyiségből 6-10 db) és egyenként majdnem papírvékonyra nyújtasz. Itt érdemes vigyázni, nehogy ne tudd felszedni vagy szakadjon, szóval legyen az 1-2 mm vékony azért. Vegyél elő egy serpenyőt és mindenféle zsiradék nélkül süsd meg minkét oldalán a lepényeket. A sütőt közben előmelegítheted, jön az utolsó melós rész: első körben a kihúlt leépnyeket vágd fel háromszögekre, bélelj ki egy tepsit sütőpapírral és pakold bele a háromszögeket. Jöhet egy kis olvasztott oliva vagy kókuszzsír, amivel ecsettel megkenegeted a chipseket, aztán jól sózd is meg. Mehet a sütőbe, 180 fok és 3-4 perc, de figyelj rá, nagyon hamar odapirul. Kiveszed, kihűtöd, megeszed. De itt a mártogatós is, semmi extra, mondom.

Fokhagymás-uborkás-tejfölös mártogatós:

kígyóuborka
tejföl
fokhagyma

Uborkát apróra vágod, a tejfölt összekavarod a sóval, zúzott fokhagymával, beleteszed az uborkát és kész. Én egy másodpercig nem bohóckodtam az ubi sózásával, kinyomkodásával, hatékony voltam és gyors.

A bejegyzés trackback címe:

https://borsiahazban.blog.hu/api/trackback/id/tr237508236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Túrós (törölt) 2015.06.02. 15:31:43

én nemtom, de egyszer próbáltam paradicsomos salsát csinálni de egy nagy rakás vízízű ehetetlen semmi lett belőle

borso. 2015.06.02. 15:43:18

@Túrós: szerintem alapból szar volt a paradicsom íze, az elronthatja:)
süti beállítások módosítása