Borsi a házban

Borsi a házban

Tönkölykréker

2015. május 01. - borso.

tonkolykreker.jpg


Életveszélyes a tönkölykrékerem, aminek az alapreceptjét tulajdonképpen leloptam, innen. Ez a ropogós cucc arra tökéletesen alkalmas, hogy leállítsa rövid időre a kis receptorokat, akik azért felelősök, hogy nassolj és nassolj és nem tudom mondtam-e, hogy nassolj. Plusz pont a tönkölylisztnek a receptben, annak annyira nem, hogy majdnem megőrültem mire felvágtam és megsütöttem az összes darabkát, de hát én akartam krékerezni, vessek magamra, megvolt. Egyről előzetesen tájékoztatok mindenkit, hogy ha elkezded enni, úgy 2 perc múlva kérj meg valakit, hogy kötözzön ki, legalábbis a kezedet, mert függesztő a cucc.

HOZZÁVALÓK:


20 dkg cheddar sajt reszelve

5 dkg vaj
12 dkg tönkölyliszt
1 teáskanál só
2 evőkanál jeges víz

FELADATAID:


Tulajdonképpen a meló egy elég unalmas lépéssel indul, reszelni kell, sajtot, ezerrel. Ha ezzel megvagy akkor ugyanebbe a tálba belemorzsolod a szerintem teavajat, és vegyíted a sajtot-vajat, majd mehet bele a liszt és a só. Keverni fogsz most, majd belelocsolod a vizet (reszelés előtt betettem egy kis pohár vizet a fagyóba) és alaposan begyúrod. Ezután folpack és egy jó órára lehet keresni valami programot még a tésztád a hűtőben bandázik a többiekkel. 60 perc elteltével kiveheted és kinyújthatod, de ügyelj arra, hogy ha már kihűl, akkor kissé ragadni fog. Igyekezz vékonyabbra nyújtani vagyis képzelj el egy klassz krékert, és legyen ez a kiindulópont. Szóval nyújtás, formák - megsúgom, hogy lehet ám stangli is belőle, én megszenvedtettem magam a háromszögekkel, de nem érdekel, mert annyira imádta a család. Előmelegített sütőben, sütőpapírra pakolva mehet be 180-ra és kapnak 15-20 percet, hogy megpiruljanak. És hello, ha vékonyak lettek, akkor hamar megéghetnek, okosan.

 BORSITIPP: Csinálj dupla adagot, kérlek!

A bejegyzés trackback címe:

https://borsiahazban.blog.hu/api/trackback/id/tr187404816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Túrós (törölt) 2015.05.03. 18:23:43

ez a kréker az angol cracker magyarosított változtata?

borso. 2015.05.03. 20:34:11

@Túrós: Amennyiben ostorvéget, csapót vagy törpe földbirtokost szerettem volna csinálni vagy mondjuk kekszet, akkor igen:) de igen, tudom, az angol crackerS szó jelenti a fent is található sós ropogtatnivalót, ezért be kell tudnunk annak, hogy ez egy elcseszett magyar fordítás. Vagy tök más miatt kérdezted?

forrás: sztaki, bab.la
süti beállítások módosítása